close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדעי המחשב – התחום הלוהט למי שרוצה ללמוד בהייטק

מערכת שורשיב ניסן, תשפב13/04/2022

כדאי לכם ללמוד מחשבים באופן רשמי באוניברסיטה או מכללה. כך תוכלו להתקדם בתחום ואף להפוך למנהלי צוות ומנהלים בכירים יותר

תגיות:
מכל עבר אנו שומעים על ההייטק הישראלי, על משכורות מפוצצות, על עניין עצום, על הזדמנות חד פעמית להיות מיליונרים, אך רבים לא יודעים כיצד הם יכולים להשתלב בעולם ההייטק הנוצץ וכיצד הם יכולים לעבוד בו? אם כן אם אתם רוצים לעבוד בהייטק אתם צריכים לשים לב למה אתם לומדים באוניברסיטה
או במכללה. כיום אתם יכולים ללמוד מדעי המחשב וכך להשתלב בעולם זה.
אל תטעו יש גם מקומות בהייטק למי שלמד מנהל עסקים או משפטים אך רוב רובם של העבודות הפנויות הם למי שלמד מדעי המחשב. עליכם להבין כי בארץ מרוכזים תפקידי פיתוח ואילו תפקידי המכירות והניהול נמצאים לרוב בארצות הברית או אירופה. לכן רוב המשרות הפנויות בהייטק הם למי שלמד מחשבים ולא למי שלמד מקצועות אחרים ולכן אם אתם רוצים לעבוד בהייטק לכו ולמדו מחשבים ולא מקצוע אחר.

האם כדאי לי ללמוד מדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה?
אין ספק כי יש משמעות לשאלה איפה אנו לומדים מדעי המחשב ועל רקע זה עולה השאלה האם כדאי לנו ללמוד מחשבים באוניברסיטה הפתוחה? אם כן קודם כל נסביר כי האוניברסיטה הפתוחה מאפשרת גם למי שאין לו תעודת בגרות לעשות תואר ונציין עוד כי האוניברסיטה הזאת מאפשרת ללמוד מרחוק ולא בכיתה.

לכן זה אופציה מעניינת ללמוד באוניברסיטה הפתוחה מחשבים אך זה לא אופציה המתאימה לכולם. יש גם לציין כי יש חברות אשר מחשיבות מאוד את מי שלמד באוניברסיטה הפתוחה ויש חברות המסתכלות על כך בעין עקומה. לכן המסקנה היא כי יש יתרונות וחסרונות ללימודים באוניברסיטה הפתוחה וכדאי לערוך מחקר ולראות האם לימודים אלו מתאימים לכם או שמא עדיף לכם ללמוד בצורה רגילה.

האם אפשר לעבוד כמהנדס ללא לימודים רשמיים?
כיום הביקוש למהנדסים הוא אדיר וכך גם אנשים אשר לא למדו מדעי המחשב ועבדו במחשבים בצבא או למדו בתיכון או למדו לבד את המקצוע יכולים למצוא עבודה כמתכנתים בהייטק. אך שימו לב יגיע שלב שבו ידרשו מכם לימודים רשמיים ולכן לא כדאי לוותר על לימודים אלו.

אם אתם רוצים להתקדם בתחום כדאי לכם ללמוד מחשבים באופן רשמי באוניברסיטה או מכללה. כך תוכלו להתקדם בתחום ואף להפוך למנהלי צוות ומנהלים בכירים יותר. ללא תואר יהיה לכם מאוד קשה לפרוץ את תקרת הזכוכית וזה משהו שאתם חייבים להפנים אם אתם רוצים להשתלב בתעשיית ההייטק.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה